untuk semua.

benda bwh ni ade kt modul ABJZ uh. so,, meh la bace. hehe 😀

first skali, FAEDAH BER’COUPLE’
1. seronok (dpt fitnah)
2. seronok (dpt dosa)
3. seronok (dpt geng dgn setan)
4. dpt meluahkan sgla mslh kita (ALLAH SWT kn ade)
5. byk hbis duit (baik buat sedekah) tak kurang jg y hbskn duit utk prepaid dan bayar bil tepon y melambung tiap bulan.
6. byk risau (takut awek kene kebas dgn org lain. brp kali miss solat psl asik dating, TAK RISAU PULAK!!!)
7. byk termenung & tersenyum sendri (psl teringt peristiwa riang bersama awek.. kite sebagai MUSLIM septtnya byk mengingati MATI y boleh dtg pd bila2 msa).
8. lebih mengutamakn awek drpd org lain (hidup dlm dunia dia & awek dia. org lain da tak kesah)
9. menepati masa dan janji (takut awek marah…sembahyang fardhu lewat TAK TAKUT PULAK!!!)
10. lain lain y memberikan FAEDAH dlm menambah SAHAM DOSA dripd SAHAM PAHALA.

second, 6 ALASAN MENGAPA SAYA MENGHAMPIRI ZINA
– MEMANDANG seseorg terutama y sy syg sgt sukar di tahan.drpd pndngn itulh akan menimbulkan suatu perasaan y akhirnya meruntun keinginan sy.jrng nikmat penglihatan sy gunakan sebaiknya. (dari mata turun ke hati katanyaaaa…)

– SENTUHAN bg sy adlh utk melahirkan rse cinta & kasih syg. ttpi apbil sy mula menyentuh tgn psgn y bukan muhrim, terasakan sesuatu bergelora di jiwa.

– BERSOLEK dn berhias menyerlahkan seri & kecantikan sy. ramai y memuji wajah, rambut, susuk tubuh sy menarik.suruhan ALLAH SWT agar sy menutup aurat tdk mampu sy tunaikan.

– HARUMAN y sy gunakan sering mmbt org lelaki berase senang bersma sy.alangkah bangganya sy apabila mereka terpesona & tergoda.

– DUDUK berdua-duaan apa slhnya.sesekali sy pelru privacy. lagi pon kami bukan bt ape2. ttp, bila berdua2 begini,, dorongan syaitan sukar sy tepis.(bila berdua ade y ke-3.namenye setan ye kwn2 klau anda sme tatau)

– HIBURAN menjd pengubat kesunyian sy.tnpanya terasa kosong dunia ini. sy slalu bersm kwn lelaki dan permpuan ke konsert. ms sy byk dihbiskn begitu drpd melakukan ibadat & kdg2 sy sukar mengawal batas2 pergaulan.

firman Allah (al-israa’ :32)
“dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.dan suatu jalan y buruk”

bersama-samalh kita mengubah ke arah kebaikan kerana kita adalah generasi masa hadapan yang akan membimbing generasi2 di bwh kita untuk terus menegakkan agama. sama2lah berbuat amal. amar makruf nahi mungkar itu patut dilakukan oleh semua orang.

ps: kalau korang rajen, copy & paste benda nih kat mane2 supaya makin ramai org tahu, makin ramai org takut nk buat dosa. aku akan letak lagi bahan2 y aku dpt mse program ini utk renungan dan amalan kita bersama.

ohh ya,, nanti aku post bnd2 lain y aku dpt mse program itu ye.

Advertisements

2 thoughts on “untuk semua.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s