reflect

salam semua.

hari ni entah kenapa TER-rajin nk usha balik post2 lame, usha post seorang senior and blogwalking mencari ilmu.

entah kenapa hari ni, tgk 1 rancangan ni, air mata berjurai jatuh.huhu.mungkin kerana terharu? sedih? mata sedang sakit? aku pun taktahu kenapa.recently mmg jd mcm tu.smpikan seseorang mulai risau dgn keadaanku.huhu.tkpe2 i’ll be okayyy!

bile fikir2 balik, mungkin aku dah lupa utk reflect balik diri aku.mcm2 jdk pd diri aku pd tahun leps.kire cm, bile tak reflect @ muhasabah diri, aku takkan tahu hikmah2 di sebalik kejadian yang berlaku dan my weaknesses! yes! bru skrng, at this moment rse cm.. oh god, do i still hv time?

sbnrnya aku byk da lepskan peluang y baik2 dpn mata.hurm..klau nk jd jahat, boleh je ckp tak rugi pon dgn peluang y diabaikan uh.tp klau jd baik, pasti ada hikmah kenapa aku tk ikut path uh kn? alangkah ruginya aku.

ari tu penah ckp dgn sorng kawan aku y aku kinda menyesal on something.pastu dia ckp, tak baek ckp cmtu sbbnye tuhan dah tetapkan.hurm..okey.stop it.there is a hikmah behind that.myb u should not be somebody else but be somebody else who is BETTER than the person you wanna be.isnt it? get it?

so, sbnrnye sedang mengubat hati yang hampir hampir remuk kerana sesuatu.mungkin juga susah nk ubat sbb aku tak habis muhasabah diri semula.

Ya Allah, permudahkanlah urusan hidupku. Ampunkan dosaku. Rahmati aku dan manusia disekelilingku.

dear family, i want you guys to know that i lovessss you guys so much that nothing can replace you guys in my life.i’m sorry for my weaknesses.

dear friends, i really want you guys to know that, i really loves you guys.you guys are great, good friends that i’ve ever met.everything that i made that hurt you guys, i wanna say sorry! thousands of apologize.

dear VIPs in my life, thanks for spending your time with me.listening to problems, sharing opinions, laughing, made me feel safe and what so ever. i really appreciate your present in my life.

if anything happen to me, i hope that everyone that knew me will forgive me.

thats all.

ps: jom reflect @ muhasabah diri!

Leave a Reply

