teruja

salam semua.

hurm..hari ni best! sbbnye td pagi pergi PLMI utk praktikal 3 jam.hoho.agak lama tp for the first timer like me, it was fun!!! best gile ouhh.pakcik y ajar uh gile kelakar! aku praktikal skali dgn sorng abg ni (dia lahir 1990 and currently study kt poli bp ke mne ntah -tak fokus pon mse dia gtau uh) name hanafi.ouhh pak cik uh sgt lawak.dia ty nak panggil ape then aku ckplah “Fa” pastu time test2 uh, pakcik uh “ha..si fa leceh..blablabla” sbb nye si hanapi (pak cik uh panggil dia hanapi =_=) uh dia ckp dia tau bawak as for me aku ckp jela aku tk pena lagi bwk.adoi.aku ni baek tau.tkde lesen tkde pon brani2 nk drive.haha.

belajar pusing2 pe semua, belajar drive naek bukit, parking dgn 3 penjuru.waaaa..seronok!! tp ade sikit nk xcident la td.hahaha.seb baeklah pakcik uh smpt break 😛 sorry pakcik. boy dlm kereta y hampir nk dilanggar uh muka  =S hahaha.ampon bro! mse pagi2 uh nampak ejan pastu igt nk ajak dia lunch tp dia da balik dlu sementara aku abiskan praktikal 3 jam uh.huhu.

part lawak uh sbb aku ni dahlah pendek.time atas bukit uh kne pastikan y tayar kereta masuk line and blablabla.pastu bile tgk through window uh tk nmpk sbbnye tk smpai.abis kne gelak dgn pakcik dgn si hanapi uh sekali.sengal je.tp seronok!!! super seronok!! pluss da siap berangan klau ade kereta sendri, nk pakai manual.hahaha. rajen siot.

lps abis praktikal uh call parents tanya kt mne.sorng kt pontian sorng lagi kat sekolah and aku pon merajenkan diri menapak ke sekolah.mase otw uh, pakcik uh lalu dgn sorng student ni (student ni blajar driving kt jalanraya) then dia ty nk pegi mne and soh aku tunggu.aku pon tunggulah and pakcik uh antar aku gi sekolah.mse otw g sekolah uh tanye2lah pe smua.rupe2 nye pakcik uh suami kerani sekolah, mak cik mahani.amik sekali gelak2 je sbb tk sangka.pakcik uh siap ckp, asl tk bgtahu makcik mahani nk blajar driving?

before kuar uh pakcik suruh tulis name dgn ic kt kertas.maybe aku akan jadi student dia pasni.haha.tp bile pk2 balik, aku rse lesen P y bakal aku pegang uh takkan digunakan pon.sbbnya dahlah duduk jauh nun di penang.harapan nk bawk kereta for 2nd and final year mmg tkde lansung plus usm tkboleh gune kenderaan bermotor. see, this is the advantage of usm KEEPING THE EARTH CLEAN!

ohh..antara lain time 2nd time drive leps si hanapi uh, mse nk duduk kt seat driver, pakcik uh letak bantal.pakcik kate nk bg selesa sbb “awak tu rendang” yea yea..saye tahu saya rendang.si hanapi pon gelak2 je.heh..dia seronoklah kot sbb dpt buat bukit, parking dgn 3 penjuru uh banyak kali.aku buat 2 kali je kot.dahlah stereng uh berat =_=” hampir patah tangan di buatnya bile part2 ‘pusing habis’. tp best!! hahaha. nilah kisah budak jakun tk pena drive.

lps settle semua pakcik suh tunggu dpn office.dlm beberapa minit uh aku pon bukak lah buku NOT WITHOUT MY SISTER pastu hanapi tegur ajak masuk office.aku pon masuklah.then dia thumb out, tp tk blh sbb cikgu tk thumb lagi ke pe ntah.pastu aku pulak, time aku boleh plak.kesian hanapi uh duk sorng2 tunggu kt luar sbb kne tunggu lagi beberapa minit kot sblm blh thumb out uh.hehe 😀 pape pon, dia comel ;P

tu jela.penat dah cerita.hehe 😀 dah habis excited!

ps: everything will be alright, so just tell me why.

2 thoughts on “teruja

  1. zafiqa says:

    salam…
    best dgr pengalaman fa…
    akak dulu lebih kurang sama je…hehehehe…asyik bergelak ketawa je waktu blaja driving…
    tp smpi skrg akak x drive pun, x de kereta…hehehehe…
    semoga ada kesempatan nk jumpa fa…

    miss u dear…

    • Fa says:

      wslm.
      best ke?
      haha.ade org ckp, fa excited sbb bru tau bwk kereta.haha.
      tula..
      moga fa diberi kesemptan utk drive.weeheee 😀
      fa pon nk jmpe akak.
      miss akak jgk.
      hehe 😀

Leave a Reply

