belajar

Assalamualaikum semua.

hurm..counting days to left jb terchenta.tk prepare pe pon lagi.adeh.

rse cm sekejap je cuti da sambung study lagi.and for now, bukan study y men2 punye.skali degree uh.amik aahh.mmg rse cm sekejap je hidup ni.sempat ke nk kejarkan akhirat? adoi.trase disitu.

so, my friends overall semua pon akan smbg belajar.Zack dpt ukm (fizik), syarfa dpt uitm (math) while sarah dpt UTHM (civil engineering).seronok ouhh.so, budak2 y dpt uitm akan daftar this weekend.wow~ cptnye.heh.. y len2 pd 3rd (same with me) or 4th july.hoho.tk sabar?

feeling nih da mcm2.rse cm tknk pegi pon ade yela..sbb jauhkan? huhu.mmg selamat tinggal ku ucapkan kepada bandar jb terchenta.sila ingat saya bila saya balik cuti raya.haha.sabar je.

smlm keluar dgn Haffizah Ramli and Nurul Hafizah. pergi Angsna duduk kt MN pastu borak tkabis2.hehe 😀 seronok!!! rindu mereka ouhh.bila da balik pon rse cm masih banyak lagi tak abis cerita.sabar je.ohh ye..nurul hafizah, next time jumpe, jgn lupe ole2.haha. =))

hari ni pulak,, keluar dgn Zack.teman dia pegi sekolah.jmpe cikgu2 pe smua.heeeeeee 😀 seronoklah zack dpt ukm je.tkpe fa.jauh berjalan, luas pemandangan + ilmu. oh ya..pegi sekolah skali dgn Bakhtiar dgn Alan (haha.tidak dapat ku pastikan kewujudannya mse aku di perling dlu). so, duduk kt bilik kaunseling.cerita2 pe semua.okeylah.seronok sikitlah.hehe 😀

esk, insyAllah kalau tdak ade aral, nk ke sekolh pulak, nk dptkan pengesahan and what so ever about USM punyer perkara uh.nk setelkan salinan2 uh this week and half of things y nk bawak uh nk packed sikit2.adoi.byk lagi kot nk kne buat sebenarnye tp buat dang je.adehh.tkrse nk pegilahhhhhh =)) kau jgn buat hal fa. =P

so, bru2 ni ade cdgn nk mansuhkan UPSR dan PMR. ape pandangan korang? hurm..pd aku mungkin ade baiknye sbb bila tgk2 balik most of the students nowadays mmg study just utk exam penting2 cm upsr dan pmr ni.macam aku lah. (tk terlepas pndang) sbb cube korang ty ape aku study kt mtrik pada aku skrng, konfem aku akan tergagap nk jwp balik.adeshh..tp tulah tk boleh nk salahkan government sepenuhny bila generasi jd cmni.so, pd aku klau nk mansuhkan PMR and UPSR boleh tp kne make surelah students akan study with full passion just like the way they will have a BIG EXAM coming up next (UPSR and PMR are important ok!) tp boleh ke? haha.mse aku g sek td, cikgu aku ckp “ makin malaslah student yng mmg malas bila UPSR dan PMR dimansuhkan“.btul ke?taktahulah kan. masing2 ade pndpt sendri.mungkin kita boleh ubah cara education kita based kepd negara2 maju cm korea ke jepun ke (universiti sendri buat test utk pilih pelajar which time test uh mmg kne bt btol2 punyeee) takpn cm negara barat ke (education based on level2 whatsoever semua). well, ni just pendpt aku je ttg hal ni, org len punye pndpt tataulah.

lagi satu yg mcm HOT topic gitu, pasl PENJARA PUDU WARISAN NEGARA.wow! ade y berpendapat penjara uh bukan warisan negara even though dah 100 tahun (if i’m not mistaken) dan ade jugak yang berpendapat ianya warisan negara.pada aku, kita boleh lihat tmpt uh dalam pelbagai perspektif.mungkin ade baiknye bila penjara uh dijadikan muzim pe smua (cam ape y pena jd kt penjara kt bandar jb nih) dan mungkin jugk ianya di consider bukan warisan negara sbb penjara ialah tmpt org bt slh dikenakan hukuman.tk gitu? klau dibuka kpd org awam, kemungkinan besr utk rkyt Msia bertaubat adalah amat tinggi.cehwaahhh..konon je ni tp tk mustahil utk perkara seperti ini berlaku. heh.. ape2 pon, ini hanyalah pendpt aku sahaja.tiada kne mengena y hidup atau y mati di penjara pudu.

bile tgk2 gmbr penjara pudu uh, terigt citer GHOST ADVENTURE tiap Ahad pukul 8:30PM kt ntv7 minggu lpas y citer psl satu pulau y mg menempatkan banduan.huhu.klau panggil Zak, Aaron (if i’m not mistaken) dgn Nick suh crik hntu konfem best~  aku mmg suka tgk citer2 org crik hantu ni.adventure~ paling suka time nick dgn zak pakai device ape ntah tp through device uh hntu leyh bg kita words y diorg nk.contoh cm time aku tgk uh, Zak letak tangga kt palang ceiling (something like that) dan device uh tetibe kuar words cm ‘REMOVE’ pastu Zak provok2 kuar lagi word ‘STEP’ nick daa “woooo…remove the ladder”.tp biase ah zak, mne nk layan.dia biarkan je ladder uh.best!

ok, bru prasan da melalut da mne2.so, selmat tinggal JB~ hahaha.mcm nk pegi sekrang je.tkpe, kne bgtahu diri ni selalu supya nanti bila tuptup smpi ke penang, tk gelbah. i’m imagining myself crying utk malam pertama disana.ohh tidak!!!!!!jgn nangis ok! fa kan tabah.

kepda mereka2 yang ckp2 psl anak mami and all those kind of stuffs, tolonglah faham,saya amat tidak berminat.mne saya nk campak buayafriend saya nanti? haha.kesian dia tau kalau dia tahu korang ckp cmtu. =P haha. bak kate fiza, ade jodoh tk ke mne.so, tunggu jela sampi saya cukup umor ye.nanti saye jemput awak semua ke kenduri kawin saye!

and kepd mereka2 y ckp kat sane panas and blablablabla nanti kulit hitam pe semua, boleh tak belikan saya 1 set kecantikn kulit ke ape ntah namenye ala..yng utk jaga kulit uh.abis kulit i nanti.huhu.i tak kisah tp you all mesti tknk tgk i gelap kan? (auw.. aura gedik pulak =P) papepon, thanks lah sbb igtkn kt sane uh panas.and for sure, i will asked my dad to bekalkan me with dozens of mineral water..hehe 😀

so, seems like i’m ready to go (half half) still hoping that you guys will pray for me~

that’s all.

ps: can’t wait for SHINee comeback!!

Leave a Reply

