Puding Caramel ;)

Assalamualaikum wbt

Apa kabar semua? hari ni nk cerita apa dah jadi pada hari ahad lepas (26.9.10) yeah.mmg da lme da benda uh terjadi.tp nk bt cmne.nk citer jugak.ahahahaha.

ouh.on the day before that day, kak lia ade texted ckp pasal riadah watsoever.so aku pon TERpegi without kiah.hahaha.balik uh seronok sikitlah sbb naik motor kak lia sampai restu tpi dalam hati tu, Allah SWT jela tahu perasaannye mcm mane.mmg debar gila ah.maklum ler, aku kan TRAUMA dengan motor-motor nih.hehe 😀

so, aku pn pegi.smpi2 ade borak2 sgala then bahagi2 kumpulan then start la masak2.menu pada hari itu ialah PUDING CARAMEL 🙂 seronok ouh.

BAHAN-BAHAN :

7 biji telur
1 tin susu pekat
1 tin air
1/2 cawan gula
1/2 cawan air

CARA MEMASAK
1: panaskan gula sampai cair
2: masukkan air perlahan lahan
(dah siap uh, biarkan sejuk ikut suhu bilik.cehwah)
3: pecahkan telur dlm bekas lain.
4: pukul telur uh smpi kembang tpi tkdelah smpi buih2 bagai
5: tapis telur.
6: masukkan air gula dalam loyang
7: masukkan telur yang dah ditapis ke dalam loyang secara perlahan lahan
8: kukus
9: siap utk dimakan

okeyh.senang ckp, puding caramel ini lebih sedap bila dah disejukkan dalam peti ais.waaaaaaahh.masyuk~!

anyway,, jom tgk gmbr 😉

sekian sahaja utk kali ini.

InsyAllah lenkali citer benda lain pulak.

ps: semangat nk letak gmbar skali -_________-
pps: sayang awak ^^,

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s