.lie.

Assalamualaikum wbt

menurut kamus yang ade di internet, lie bermaksud :

A lie (also called prevarication, falsehood) is a known untruth expressed as truth.

A lie is a type of deception in the form of an untruthful statement, especially with the intention to deceive others, often with the further intention to maintain a secret or reputation, protect someone’s feelings or to avoid a punishment or repercussion for one’s actions. To lie is to state something that one knows to be false or that one does not honestly believe to be true with the intention that a person will take it for the truth. A liar is a person who is lying, who has previously lied, or who tends by nature to lie repeatedly – even when not necessary.

Lying is typically used to refer to deceptions in oral or written communication. Other forms of deception, such as disguises or forgeries, are generally not considered lies, though the underlying intent may be the same. However, even a true statement can be used to deceive. In this situation, it is the intent of being overall untruthful rather than the truthfulness of any individual statement that is considered the lie.

Serious lies (such as perjury, fraud, and defamation) are punishable by law.

taken from wikipedia.

skarang nih, nk tanye, perlu ke orang yang dah diberi peluang kedua, terus diberi peluang?

sambungan dari kesah ini,

hari ni, abg bdk lelaki uh duk call kawan aku ckp yang adik dia takde kt rumah.dia pecahkan pintu bilik adik dia, jumpe diari ade tulis name kawan aku, ade darah darah, ade surat doktor dan adik dia tu tk bawak handphone and for me, ape cer lak kan yang adik dia blh kuar dr umah tuh klau pintu bilik pon berkunci?? and when i talk to so-called abg tuuuuu, dia ckplah, klau tknk ckp dgn dia, ckp dgn atok dia pon ok.few minutes after the call, si ‘adik’ ni pon msj aku.dia minx maaf watsoever sbb abg dia marah pe sme (-_-) like seriously few minutes after the call.gila seh.then,, dia explain la yang dia tkde uh g Pahang pe sme lupa bwk handphone pe sme.kau gile ke pe? skrng nih, mne ade orang blh hidup tanpa hp di sisi.btol tak? pastu siap ckp yang atok dia sakit tenat sbb dia bt cm tu watsoever.noww,,, klau rewind balik,, sape yang so-called abg dia ckp blh ckp klau kawan aku tknk ckp dgn so-called abg tuuu?? atok mne pulak wehhhh? penuh persoalan dan penipuan.hahahhaha 😀

aku mmg jahat je bab2 cmni sbbnya kalau fikir, mmg tk logik btol.andddd..so-called abg tu ade lah ckp psl yng kononnya adik dia tuh pie thailand watsoever ikot kwn dia and what the heaven kan kawan aku tahu sgala bagai pasal adik dia tu sbbnye kwn aku dah mmg decide tkmo nk memeningkan kepala pasal budak tu.see the point of lying here??? ouh..budak tu siap cakap dia balik pon sbb mlm smlm dia mimpi atok dia sakit dan suruh dia balik (-______________________-“)

mmg memeningkan kepala btol and dia duk msj aku pulak sbb nk minx tlg aku pujuk kwn aku yang dah tknk ckp dgn dia utk kali terakhir and kwn aku cm nk ckp jugaklah if the boy wanna call tpi aku sbgi kawan merangkap roomate, akan menghalang sekeras kerasnya kawan aku dr terima call mamat cmtu.kire okayyyy tk??

pd aku, orang mcm ni tk perlulah nak diberi peluang kedua ke ketiga ke sbbnya mase aku angkat phone call so-called abg tu pon, byk isu mencurigakan.hahahaha.yela.mse memula dgr suara tu,, aku daaa “ehh..ni bukan ‘budak tu’ ke?” tpi layankan je dia nk bebel ape,ape dia igt dia bt cmtuuu,, aku akan bg kwn aku ckp dgn dia ke? hahaha.evil laughhh here ;P sbb tu aku rse dia hantar mnx maaf konon2 abg dia marah aku laaaahh.lg pulak, aku dgr so-called abg tuu, ketawa.now,, if you really worried about your-missing-lil-brother,, should you laugh? like seriously, LAUGHING?

ape2 hal pon,, kitorg end up dengan conclusionnnnn,

'I Will Only Love Someone, When The Right Time Comesss'

sila ignore tulisan yang buruk.hahahaha.aku bt benda uh before tidur smlm.tpi btol la kan?? dri kita membazir sgala bagai bukan pd waktunya.ngee.maksudnya bila tiba waktu yang btol, bukanlah membazir 😛 hahahahaha.

okayylah.penat da meluahkan perasaan. semoga budak tu teruslah bahagia dengan apa apa pon yang dia nk buat asalkan dia tk terus menipu untuk hidup.bt pening kepala orang yang kne tipu je.hahahaha.

sekian sahaja berita dari M02-04-24 😛

salam

ps : doakan saya terus bersemangat~! ganbatte~!

Leave a Reply

