.akaun tabung haji.

Assalamualaikum wbt.

hari ni saya baru buat akaun tabung haji.boo… ;O adik bradik sme da bt lame smpikan duit raya pon diorg da masukkan dlm akaun tu.well, duit raya saya da habis ditelan bumi Penang.dua orang yang rapat dengan saya pon da buat akaun tabung haji.hurm.sorng tu ckp bru jugak but klau nk dibandingkan dgn saya, mestilah saya lagi lambat and the other person dah ade akaun bank tabung haji since zaman sekolah.can you just imagine?? apesal bru skrng nk bt akaun tabung haji??

tak kesahlah tu.sbbnya bila da buat akaun ni rase cm bertanggungjwb sikit nk simpan duit. 😛 sebelum ni tkde pena terpikir pon yang masih ade 1 lagi rukun tk tertunas. (pergi haji ler).so, bila dah ade akaun nih kena slalu remind diri supaya jimat cermat makan meggi klau duit dah tkde supaya simpanan cukup bila tiba masa.hehe 😀

ummi even bt cdgn supaya kami pegi haji empat beradik.ummi ckp, drpd kumpul duit supaya kitorg dpt pergi umrah lagi satu family, lebih baiklah ummi topupkan duit simpanan dlm tabung haji supaya kami adik bradik dpt pegi bersama.wow hebat~ saya dah niat satu perkara pasal akaun ni.insyAllah akan saya lakukan hal tersebut.

Tabung Haji - search 'google'

tahukah anda smua bahawasanya anda boleh bukak akaun tabung haji kalau anda hanya ade RM2? bestkan cmtuuu?? kebanyakkan bank perlukan RM10 kalau nk bt akaun tpi tabung haji hanya RM2! so, sape sape takde akaun tabung haji, digalakkan utk buatlah satu akaun kt sini.selain dari itu, klau dah byk simpan duit smpi RM1300, anda semua dah boleh daftar untuk pergi haji tpi mse uh mestilah anda smua da baligh, klau tk, kne kumpul duit lagi lah utk pergi haji 😉 heeee..tpi seronokkan dpt pegi haji muda muda ni.huuuu.target saya sendiri nk pegi haji when i turn 25.boleh tak?? InsyAllah tuhan makbulkan target saya ni.rindunya~ nk pegi sana~

tadi berborak2 dgn ummi, bru saya tahu yang bank tabung haji ni tkde kad.bgus jugakkan?? klau tk, tentu duit kt bank tu tak penuh2 (utk melayakkan diri daftar haji).btol tk? yelaaa.klau ade kad, mesti senang nk cucuk2 pastu kuarkan duit yang susah gile nk simpan tuu.bagusnya ade sistem mcm ni.ouhh.bank islam dan tabung haji ade colaboration so, duit dlm bank islam senang je klau nk transfer g tabung haji. ^^,

lps pergi tabung haji tadi, pergi umah atok.bgithu atok psl buat akaun tabung haji.atok pon bukak cerita pasal dia pegi haji tahun 1981.siap cerita dia mohon nk naik kapal tapi dpt naik kapal terbang.huuu..kitorg ckplah ‘atok mesti suka kalau dpt naik kapal, sbb atok kan navy’.dia gelak je.sblm tu adelah citer psl doktor ntah hape2 merawat atok kt klinik.kesian atok ;( ouhh yaa.atok ckp klau dia ade duit, dia nk masukkan duit uh dlm akaun kitorg sbb ummi ade bagitahu dia tadi psl cdgn ummi psl nk suruh kami adik bradik pegi haji sama2.

huuuu..seronok jugak ekk dah buat akan tabung haji ni? well well.jom ramai-ramai pegi haji masa muda muda. 😉 ouhh hoo..baekkan fa hari ni?? guna saya-anda pulak 😛 ouhh ouhh..gath esk tk jd.jumaat pon tk jd so, planning seterusnya hari isnin depan.

sekian sahaja laporan hari ni 😉

salam

ps : saya format lagi memory card hp ;(

4 thoughts on “.akaun tabung haji.

  1. klu dah wat akaun, ko kena daftar haji utk beratur ikut turn…. 5tahun kowt.. x slap aku ar… ummi ngan abah aku dl, klu x dpt turn taun lps, tp nsib bleh wat rayuan sbb aku ngan adik ad exam besar.. better cari buku travelog haji ketika muda utk panduan~~~

    • Fa says:

      aku rse buku tuh ade dah kt rumah tpi tk berkesempatan nk bce je.byk hal duniawi perlu diselesaikan.huhu.
      aku nk g haji ikut travel agency cm parents aku dlu.parents aku g ikut Rahman Brothers sbb mase uh tabung haji nya quota dah penuh.tkde bratur2 pon. ^^,

Leave a Reply

