.[book review] Diari Mat Despatch.

Assalamualaikum wbt

seperti yang pernah diberitahu dalam beberapa entry yang lepas yang sempena cuti yang panjang ni aku berhasrat untuk memenuhi blog ini dengan review buku dan sebagainya.hehe 😀 gila semangat aku!

so, hari ni nak buat review pasal novel terbitan PTS yang dah lame dah kuar tapi aku bru je baca.novel ini ditulis oleh Bahruddin Bekri, one of my favourite author in this writing area.cehwah ayat.poyo kau~ ape2 pon..

Diari Mat Despatch

so, tu lah bukunya.pastu nk show off jap~ lalalalala.

ade sign you~~~ ❤

novel ni ade 156 muka surat and aku sangat sangat mengambil masa menghayati what the story in this novel.hehe 😀 novel ni menarik sebab ade tips untuk menggunakan BAHASA MELAYU TINGGI.lol.macam lawak je bile mat despatch citer psl BMT ni tapi cara penyampaian amat menarik.

novel ini cerita pasal sorang lelaki basically ade degree tapi kerja as mat despatch.yang seronoknya bila baca tu, kita cam dapat merasai jugak apa yang si mat despatch ni cerita.yela..nama pon diari kan.so, cara tulis tu cam diari ah.taktahulah nak cakap camne lagi cumanya aku rasa dari buku ni bolehlah kot perempuan2 kat luar tu nak belajar apa sebenarnya berada di kepala para lelaki bile kejadian itu dan ini berlaku.hahaha.tapi ni contoh jela.mungkin terjadi in real life mungkin juga tidak terjadi. ^^,

macam biase, novel ini ade humor tersendiri.wuuuuuhuuuu.adik aku dah bace buku Bahruddin Bekri – Puisi untuk Nadina pastu dia gelak sorang sorang so, aku rasa aku patut habiskan baca novel yang aku tengah baca sekarang.

anyway, rate untuk buku ni aku bagi 4/5 sebab takdelah cam lawak sangat ke apa ke banyak info jugaklah tapi….er…taktahulah.tetiba rasa cam pointless nak bebel apa lagi pasal buku ni.huuu..

Mat Despatch 2 dah keluar tapi hari tu mase KLIBF’11, kak zaf cakap takde dah pastu the salesgirl soh aku tungguh few days/weeks/months untuk Mat Despatch 3 skali.woho..tak sabar jugak nak tahu ape jadi pada Mat Despatch sebab beliau habiskan diari beliau yang pertama ini in……….. (jeng3..baca sendiri k kalau nak tahu ending).

so, sekian sahaja review untuk novel Diari Mat Despatch karya Bahruddin Bekri kali ini.insyAllah, next time punye book review pasal novel Syud tajuk Baju Melayu Hijau Serindit 😉

salam 😉

Leave a Reply

