.[book review] Puisi Untuk Nadina.

Puisi Untuk Nadina by Bahruddin Bekri

Assalamualaikum wbt

setelah sekian lama, baru malam semalam dapat habiskan buku Bahruddin Bekri yang bertajuk PUISI UNTUK NADINA dan hari ni, jom kita baca review pasal buku ni.ngee 😀

buku ni ditulis penulis faveret saya, BAHRUDDIN BEKRI.well, dalam buku ni ade satu ayat yang sangat saya suka, ‘kadang kala jodoh kita ada di hadapan kita sahaja,’ this sentence was said by one of the character in the book, borhan. buku ni tebalnya 380 muka surat dan berharga RM16.90. hurm..buku ni antara dalam list yang diberikan kepada kak Zafqa masa Kuala Lumpur International Book Fair hari tu.

dalam buku ni ade byk jgaklah puisi but then, aku baca takdelah ikut tone puisi tu kan sebb aku ni mmg fail sikit bab2 bace puisi nih.hahaha.Puisi Untuk Nadina ni menceritakan tentang kehidupan Borhan yang susah.susah tu maksudnya miskin, education tak tinggi, keluarga ade masalah kesihatan dan macam macam lagi.klau tengok tajuk mesti ingat buku ni cam novel jiwang jiwang tapi sape yang pikir camtu..mmglah rugi sebabnya buku ni lagi banyak cerita pasal Borhan.haha.pasal Nadina tu ade jugak tapi…takdelah cam susah sangat hidup dia berbanding Borhan.

Borhan ni banyak gila buat kerja sampingan.kerja kt office, bengkel, kafe kolej.macam macam kerja dia buat.and Bahruddin Bekri tak lupa nak selitkan ciri ciri penyiasatan dalam novel dia kali ni.macam selalu.dalam novel ni, ade pasal siasatan siasatan yang LOLWUT -,- haha.and novel ni byk buat aku gelak jugaklah.ngee 😀

untuk novel ni aku bagi 4/5 bintang.ngee 😀 1 bintang tu reserved untuk diri sendri klau klau ade orang komen pasal novel ni kurang best ke ape ke.hahaha.sengal kau fa.by the way, aku rekemenlah baca buku ni sebabnya buku ni cerita orang biasa biasa menyelesaikan masalah.ngee 😀 cmne eh nk cakap, Bahruddin Bekri selalu buat cerita pasal orang biasa biasa yang reader rasa memang wujud dalam dunia ni,macam apa yang aku rasa dan hasil penulisan beliau selalunya aku suka.er..ke aku suka sebab ceritanya macam tu eh? entahlah.

meskipun aku mengambil masa yang lama untuk menghabiskan novel ni, aku tak kesah sebabnya aku enjoy baca novel ni.ngee 😀 skrang ni nak baca novel lain pulak tapi…novel novel lain semua dah dibawa ke rumah baru =.= good girl fa~tak pe tak pe.fokus cerita Korea 😛

so, tu jela untuk preview kali ni.

***

rasanya macam tak jadi je nak pindah hujung minggu ni.harap harap memang tak jadi 😛 sebabnya rumah tak berkemas mane pon 😛 pastu…ntahlah.hujung minggu ni both of my parents are busy so..the probability untuk pindah is like 20 to 30% only and the other night, ayah was like.. ‘sayangnya nak pindah kat sini komuniti dah okay.jiran okay.etc etc’.so, tengoklah cmne t 😛

Leave a Reply

