.moving.

Assalamualaikum wbt

apa kabar semua orang? well well.ada yang rindu saya tak?? ngee.kalau takde pon takpe 😛 in case ade sapa sape wondering where farhah have been these passed days..well…me and my family dah pindah rumah so..i was left alone in the house.okayy..the house was big and bored 😛 since i was left alone everyday except on weekend. so..kitorng pindah a day before puasa and last weekend was like heaven.

My mum called her siblings to come over and break fast in our house.fortunately, my cousin mase tu kena datang JB because on Monday, she will know her official workplace.kire cam kumpul kt Pjbt Persekutuan something somewhat to know kat mane dapat posting so mak busu and mak andak and mak lang pon tidurlah rumah kami.ngee 😀 and..my cousin dapat posting hometown dia, Segamat.elok ler tueww yaww…mak andak urut kaki aku and i end up kaki sakit for few days already.hahaha.pdn muke! dah ckp jangan urut, gatal gak pie urut.mmg padan ler and basically, hari tu mmg meriah gila kt rumah pe smua makan sampai 3/4 round -,- and gambar tengok kat album kak annie ye.

okay..life has been bad for me..hahaha.i have no idea why.blame the hormone for making me crying all day 😛 so..basically, i was bored because i wasnt capable of doing a lot of things in this house so i end up watching tv all days.i almost hafal all the programmes -,- seb baekla dapat channel spore umah ni, klau tak dpt, mau pengsan aku ulang tayang cerita korea kt laptop ni hah.

so..mase awal awal puasa tu memang meragam badan ah.bukan sebab puasa tapi sebab ubat dah berkurang. ubat untuk gastrik dah tak amik, pastu pendisolone (okey..blh g mampus dgn the spelling, senang ckp steroid) dah berkurang jd sebijik.well..mase memula tu 3 pastu 2 pastu skrang ni 1 je and…kire skrng ni jumlah ubat aku amik hanyalah 3.yeay..actually it was fun to eat medicine everyday 😛 so, skrng mkn 1 steroid, 1 plaquenil (agaknya gitu namenya) dgn 1 ubat utk immunity (which i think its useless.hahaha)

ape lagi?? oh yaa…aku redha dengan penyakit aku ni cumanya..i need someone /somebody yang boleh dibawa berbincang macam mana nak hadapi naik sem ni. mak sedara aku semua suruh tukar universiti je sebab bapak ah..USM jauh kot.klau USM tu dekat…memang aku tak kisah ah..pastu duk pikir pikir balik betol jugak.dahlah dari RESTU nak ke tempat bas dkt dataran tu..pergh…tangga tak payah cakap.kalau rumah ni, tangga punyalah sikit aku dah melayang layang.klau tangga yang ade kt USM tu agak2 setengah jam mahu aku tak naik naik bas (esp pagi time ubat baru nak jalan dalam darah) guane ni?~ adoiyai. lagi satu..kan course aku ade lab session pe semua tu.klau lah hari yang ade lab tu aku tak boleh bangun, camne aku nk buat experiment and dapatkan result?? am not really negative thinking..i was just like..tidakkah itu akan menyusahkan orang sekeliling aku esp roomate (mmg mampuih la sape jadi roomate aku sem dpn), lab instructor aku dan sebagainya.aku dah terbayang bayang lab apparatus pecah sebab aku tak larat nak angkat.kat rumah ni pon cawan paling ringgan aku pakai, pinggan pulak pinggan plastik yang orang buat picnic tu.coolio gila annn pinggan aku?~oh..baru teringat,, tangga dari kafe RESTU ke blok RESTU tu pon dah macam tangga kt jmbatan tu.hurm..nampak gaya tak payah makan lah fa oi klau kau balik USM.hahaha.

tu jela yang mampu difikirkan bile duk umah sorang sorang ni.hehe 😀 oh yaaa..aku tak tahu bile line rumah ni akan masuk so,,,mmg jarang on la ye.dpt on pon klau ummi tinggak bb kt rumah and line bb memberangsangkan.klau tidak, nan hadoooooooooo aku nak on.xpon, curi2 pakai hp ayah.hahahaha.naseb ler tu.sape soh tkde line tepon kt umah kan?~

oh ya..30 days kpop challenge tu tak abis buat lagi.utk hari ke 30.hahaha.sebabnya tak tahu nak pilih sape.ngee 😀 sebab rase cam Seungri comel je tapi tula..nak cari gmbr susah le nih so..tunggu nanti nanti jela ye 😛 and and..sape sape yang ade kt jb tu,, jom la ajak saya keluar.nanti saya belanja.hahaha.

hurm..tu jela untuk kali ni.and….

SELAMAT BERPUASA SEMUA 😉

 

lastly, i think am ugly and nobody wants to love me just like her i wanna be pretty i wanna be pretty dont lie in my face tellin me am pretty 😛 (enjoice ^^, – Ugly by 2NE1)

ops..puasa eh?? jom tingkatkan amal 😛

2 thoughts on “.moving.

  1. zafiqa says:

    sabar banyak2 ye fa…
    ada hikmah semua tu…klu tukar U ok gak, x de la susahkan org lain
    jauh kot restu ngan fakulti kamu…heeeeeeeeee…
    akk x tau nk ckp pe lg…cuma banyakkan bersabar n bykkan berdoa…
    selamat hari raya, mohon maaf semua salah silap akk ye…halalkan semua yg kamu bg kat akk ye fa…akk doakan kamu gembira n ceria disamping keluarga
    kirim salam kat family, ade kesempatan smpi la akk ke rumah kamu…

Leave a Reply

