.a graduation day story.

Assalamualaikum wbt

ahahaha… almost a month after my graduation day here i am baru nak cerita lol.. bare with me as this post gonna be long ass post with photos and probably some sobbing captions or story ahahaha…

apparently, its a month after my graduation day than only am able to write about my graduation day story. lol. super busy aaahh these days. sorry babe~ anyway, so, my graduation day was on 24th october 2016, its a day after mum’s birthday (HAPPY BELATED BIRTHDAY MUM~!) so how should i write this… please note that this might be long ass crappy with photos and captions.

those who knew me in real life or internet life [in any life la kannn] mostly knew la my conditions so, because of that, oh my god, am so amazed that i finally able to graduate with degree in chemistry. do you know how tough my life is? ahaha okay maybe not that tough laaaaa. so on that day itself baru i managed to contact with organiser?? to rehearsal how am i gonna take my album. [ now i forgot who that bro name – the one who pushed me that day LOL]. adik skipped school and accompanied me backstage. ahaha. thanks adik~!

Jpeg

Jpeg

and… i planned to stand up when i received my album BUTTTTTTTT things happened. AHAHAHAHAH dramatic kau ni~ Pro Chancellor? tu turun pulak dari tempat dia and i happened to ‘tak sempat’ nak berdiri untuk ambil album. zzzzzzzzzzzzzzzz… and my convo picture kinda crappy too. anyway, i dont really mind that. and guess what, they wrote my story for utm convo bulletin.

14560055_1785478398406264_8364456340000262423_o

pastu ramai la pulak dok share2. omg malu gilaaaaaaaaaaa.. ahahhaa.. but looking at the bright side, FARHAH DAH GRADUATE WEIIIIII. orang lain amik masa 3 ke 4 tahun je nak grad kau amik sampai 5 tahun lol. mujur jugak wei MUET dah expired tu tak jadi hal, kalau tak sangkut lagi. ahahaha padahal dah nak sangkut gak graduation sebab tak amik UTM plus2 tu. hahaha.

lepas majlis, ape lagi~~~ mehla amik gambo~

img_20161024_155816

img_20161024_155810

img_20161024_155742
dengan kak nad and kak ima, best akak ever
img_20161024_155733
dengan ida, geng kpop haha
img_20161024_180338
Dgn cikyam
img_20161024_155843
dengan adik2 junior, chia-fainnas-din
img_20161024_180355
kak et dengan AG, lol -o- sape pernah baca pasal AG, ni aaa AG… ahaha kebetulan plak akk dia grad on the same session maka kita pon paksa ahhh AG jumpa. lol. hi AG, hadiah grad bile nak bagi ;P

img-20161024-wa0045

img-20161024-wa0053

img_20161024_155642

img_20161024_155645

img_20161024_180320
dah nak balik tu nampak pulak En Hashim, a gift from GOD sbb En Hashim banyak sangat tolong kitaaaaa 🙂
img_20161024_180508
with MekD ahahaha dengan Diana, my fave girl ever… tapi dia busy aaa sekrang, dah berkerjaya gituuuu
img_20161024_180412
dengan family ida~
img_20161024_180426
the girls

img_20161024_180431

img_20161024_180433

img_20161024_180436

img_20161024_180449
diana and ……. [lupa sapa nama dia tapi dia ni sekelas ko-q kalau tak silap, budak mathematics] agagaga…
img-20161025-wa0001
without Amil sebab dia ade kelas but later that night we went to studio to take photos

haha tipulah kalau dalam kegembiraan ni tak sedih sebab tak graduate dengan rakan sekelas buttt i dont mind sebab lain orang lain ceritanya and of course, being a kpop girl 😛 i took photos with my bias too, JIMIN

img-20161024-wa0034

then, on the same week, [since i decided to return the robe on the last day], we went to faculty to meet lecturers. i was hoping to meet my PA, Dr Farediah and gladly met her on that day. and…. since i went there with my mum, we also met Dr Hasnah. LOLOL my mum supervisor, what a small world we live in. and guess what, kecoh kot~ ahahaha..

Dr. Hasnah citer pasal dia tanya aku, on the first day masa aku kat utm, in the first class after taking a break for a year, ‘kenapa awak tak tukar course je…’ upon seeing me in wheelchair during that time. walaupun dah 4 tahun berlalu, wa ingat lagi ayat Dr. Hasnah wei. ahahaha sentap punya pasal. ma kinda make a big deal cakap aku nangis la pe la padahal aku tak nangis pon. like whatever la Dr~pastu psl PSM lagi dengan dia. fuhhhhh… naseb baek ah ade Dr Hasmerya datang membantu. tapi itu hari tak dapat jumpa pon Dr. Hasmerya.

img_20161027_215504
Dengan SV dak Diana, Dr Aziah
img_20161027_215505
me ma and Dr. Hasnah
img_20161027_215511
dgn Dr. Farediah, My PA
img_20161027_215453
lecturers
img_20161027_215445
Kak Iffah, akak pejabat yg byk tolong kitaaaaa
img_20161027_215447
alahaiiii christine.. my classmate tapi dah grad last year now tgh smbung belajar lagi. cool~
img_20161027_215500
Dr belanja minum… dkt bilik aktiviti… ahahaha…
img_20161027_215529
dgn adik2 manja~

img_20161027_215529

img_20161027_215536

img_20161027_215551

img_20161027_215553

img_20161027_215607
love

img_20161027_215608

img_20161027_215557
Dr. Rusmidah
img_20161027_215617
aten and nana, my labmates masa dengan Prof Rahim
img_20161027_215642
Encik Daniel

pastuuuuuu petangnya konon nak amik gambo dekat Iskandar sat g hujan selebat lebatnyaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaah esok petangnya baru pergi tapi ye ye oooo jela gamba2nya pon hahaha

This slideshow requires JavaScript.

so thats all… hahaha… lastly, nak say THANKS beribu2 TERIMA KASIH SAYANG to everyone yang menjayakan sesi pembelajaran fa di UTM, USM semualaaaaaa especially to my family members – umi, ayah, ojan, amil, syaffaa-, to all my classmates [ssca 2015, ssca 2016, ssca 2018, few sscc2016 and girls in USM – wiena, khalid, ana, kiah, ju, another ana, hanis, anis, mas and ramai lagi], lecturers [yang ajar dan tak ajar tapi still dont give up on me], akak2 pejabat [kak iffah, kak liza, kak zamila and yg lain2 sorry tak sebut nama sbb xtahu heeeeeeeeee 😀 but you know who you are laaaa],  Dr. Hasmerya and akak2 lab – kak ima, kak nad, kak ros, kak syara [ape kabo baby] -, and my girls – adah, izzati, kak ros, cikyam, fyda, nad, kak rai, diana, ida, ily, umi zulaikha – yang tolong2 drive pergi kelas pergi makan pergi meronda lol and to everyone yang doakan2 fa dalam diam sampailah fa habis belajar. jasamu ku kenang, moga tuhan permudahkan urusan hidup kalian. hikhik. terharu takkkk… haha..perasan kau ni~

maka tamatlah cerita degree fa~ ape buat sekarang… ahaha… next post la cerita buat ape sekarang, till then, take care~

ps : maaflerrr banyak gambo~

Advertisements

Published by

FarhahK

A bright girl with a dream

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s