.how important.

Assalamualaikum wbt

hari ni nk cerita pasal betapa penting utk kita mengetahui sesuatu perkara itu dengan jelas.ecehh fa..sejak bila wordpress kau ni ala ala wordpress ilmuwan gituuu? hahaha.bukannya ape,, hari tu ade beli barang thru online and address diberi address desa kt usm ni and untill now, havent receive the thing yet.hurm..burn la duit aku cmtu.

i’ve asked the site about it, diorg ckp diorg dah hantar and org lain y beli y duk pinang jugak receive dah diorgnye brg tu.so,, kat sini nk kena tekankan setekan tekannya betapa penting utk korang tahu maklumat psl sesuatu perkara.contoh cm klau kes aku ni, the exact date brg tuh dipost so, blh la quiry klau brg uh lambt sampai ke ape ke.btol tk? skrng ni, duk melanguk la tunggu office bukak bru bleh tny if diorg ade receive brg uh tpi aku tk prasan notification diorg atas lalu bawah pintu blik.mungkinlah.

anyway,, klau brg uh aku tk dpt, tkpela kot.kire bukan rezeki akulah kan.nk bt cmnelah kan.lagipon, mungkin akan menyebabkan aku lebih fokus kpd benda uh kalau aku trima lagi pulak sekarang nihkan demam exam 😛 ecehh..bajet study pulak budak fa sorng nih.tpi klau siyes tk dpt,mmg aku sedih laaaaa.tula, patut dapat mensahihkan sesuatu maklumat supaya nanti tidak timbul masalah mcm skrng nih.aishhh.

okayy..next point, aku nk tylah..berapa orang yang sedar akan kepentingan breakfast??? jeng jeng jeng..tahukah anda bahawasanya bila anda breakfast, kadar metabolisma anda meningkat? heeeeeeeee 😀 so, skrng dah thu kan?? sila jangan tinggalkan breakfast anda semua yang bermaksud anda hendaklah bangun awal pagi dan bukannya tidur smula selepas solat subuh.tet..klau skali skala tk ape.jangan hari2 smpi 44 hri sudey nanti gila.klau tk percaya,, cubalah.it goes the same if you sleep after asar 😛

aku pernah bace suatu ketika dahulu yang sepatutnya bila kita bangun je kita kne terus makan (maksudnya lps solat subuh sgala bagai) sbbnya mase uh perut kita mmg lapar cuma tkdpt nk sense je.cmne ek nk ckp? lebih kurang gitulah.so, kawan kawan sekalian, jom kita breakfast hari hari.btw, point2 kepentingan ni sme atas dasar apa y aku thu, bukan aku google yahoo ke pe benda lah.tpi apa yang aku thu pon dr ape y aku bce few times back.hehe 😀 nk share2 je.

kat sini, aku je yang rajin bangun g breakfast kt kafe.wooottt.skrng nih laaa, musim2 study week ni.yang seronoknyaaaa,, tk ramai orng pon kt kafe walaupun kau turun g breakfast tu pkul 9 pg.dasyat budak2 ni punye study.okay okayy, diorg breakfast dlm bilik je fa.hehee 😀 sila berfikiran positif tpi tulaa…yang aku prasan slalu g breakfast ni budak2 cina je dgn tadi adelah pak arab sorng.ngee.duk tgk2.tk fhm btol ai.

ouhh.pasal breakfast jugakk,,korang jangan ahh amik nasi lemak ke ape ke dalam kuantiti yang banyak sbb mmg komfem lepas makan tu kau padam trus.hahaha.aku pena cuba wehh.so, aku kire stakat nasi goreng sesudu dua pon cukuplah utk korang breakfast.hahaha.tkpon, secawan teh/kopi bersama biskut biskut kering.tpi buat mase ni, menu sarapan pagi aku nasi goreng/nasi lemak sbbnye kuih jarang ade kt kafe ni.heeeeeeeee ;D sila bersyukur fa ade makanan kt kafe kau dr tkde lansung cm kafe si akmal, cuti deepavali semua2 pon cuti.hahaha.kesian dia dan kawan2 😛

antara lain jugak,, adalah penting utk korang memastikan duit korang dalam keadaan selamat.maksud aku cm kau thu lah nk simpan duit kau btol2.sbbnya aku da terkena dah ni.adoi.bukan prank ke ape ke.tpi tadi aku g beli air.kt tangan ade dua helai RM1.pastu, aku pon duk kuarkan syiling sgala bagai bila dah blah uh, aku prasan duit RM1 aku lagi selai hilang dah.tkpela.hari ni aku positif.aku fikir, tu bukan rezki aku sbbnya aku plan dgn RM1 uh aku nk beli kuih donat kedai sizzling uh cm best.tpi nk bt cmnekan,tkpe.esok2 ade lagi.lagipon, dalam rezki setiap orang,kan ade rezeki org lain jugak.tpi..aku mmg nk igtkan korang supaya tk jdi careless mcm aku dan pastikan duit korang berada dlm keadaan slamt.penting woi.PENTING~! DUIT TUUUU~ ($_$)

lastly,,

adalah AMAT AMAT PENTING utk terus fokus dalam study sbb exam tgl lg 3 hari. -_-

malas nk ulas point terakhir.pepaham sendriklah ye.thanks sbb bce benda ntah hape2 nih.hahaha.

sekian.jgn lupe breakfast esk pgi 😉

salam.

ps : how to avoid him?